Impostos en comunitats Autònomes i Municipals

El Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'Estat d'Alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, en la disposició addicional tercera disposa que es suspenen termes i s'interrompen terminis per a la tramitació dels procediments de les entitats del sector públic. El còmput dels terminis es reprendrà en el moment en què perdi vigència el present Reial decret.

El sistema tributari espanyol es divideix a grans trets en impostos estatals, autonòmics i municipals. Se'ns ha informat per part de les autoritats que passarà amb els impostos estatals, veient alguns d'ells suspesos i altres, simplement, ampliats els seus terminis de presentació i / o pagament.

Però què passa amb els impostos autonòmics i municipals?

En aquest cas, tant les comunitats autònomes com els ajuntaments, també s'han adaptat mesures per suspendre o ampliar els terminis de presentació i pagament de les declaracions o autoliquidacions. Vegem quins són aquests impostos:

Els impostos cedits a les Comunitats Autònomes:

• Impost de Successions i Donacions(ISD)
  • Impost d´Actes Jurídics Documentats (AJD)
  • Impost sobre Trasmissions Patrimonials (ITP)

Els impostos cedits als Ajuntaments:

• Impost d´activitats econoòmiques (IAE)
  • Impost sobre béns immobles (IBI)
  • Impost sobre vehicles de tracció i mecànica (impost de circulació - IVTM)
  • Impost sobre l´increment de valor dels terrenys urbans (plusvàlua - IIVTNU)
  • Impost sobre construccións, instal.lacions i obres (ICIO)
  • Impost sobre despeses sumptuàries (vedats de caça y pesca)

En el cas de Catalunya s'han suspès els terminis de presentació d'autoliquidacions i pagament de tributs fins que es deixi sense efectes l'Estat d'Alarma o, si s'escau, les pròrrogues de la mateixa.

Ara bé, moltes altres comunitats autònomes i ajuntaments simplement han vist ampliats els seus terminis. A continuació, us facilitem els enllaços perquè puguin consultar breument cadascuna d'elles. Si bé, per a una major informació, des ARIASADVOCATS s'aconsella que consultin la pàgina web de l'Administració corresponent o que cridin a la Conselleria d'Hisenda Autonòmica o a l'Ajuntament.

Autonómica

Andalucia